Inga smet brudar!

Haha, alltså jag vet inte hur jag ska förklara det här men kan kortfatta det och säga att det inte riktigt gick som vi hade tänkt oss. Efter stan så cyklade vi iaf hem till Sandra för att göra våfflor, vi alla tre var vrål hungriga. Vi hade ingen sylt så Sandra skulle fara och köpa det och under tiden så skulle jag och Elin börja med smeten. Eftersom Elin hatar att smälta smör så ställde jag mig vid spisen och började med smöret med Elin tog hand om dem andra ingredienserna. Sandra kom tillbaka och vi hade gjort klart smeten och vi började köra igång men det gick inte. Så först trodde vi att våffelgärnet var för varmt men efter flera försök gav vi upp och tog fram och gjorde plättar istället. Där lyckandes vi bara bränna dem så vi och gjorde pannkakor istället men det gick inte heller så det slutade med att vi åt rostat med skagen. Kan ni gissa vad vi gjorde för fel?






Våfflorna blev iaf frasiga!

Plättarna blev lite brända

Och så här såg pannkakorna ut..

Sen slutade de med rostat!

Sen när Sandras mamma kommer hem och vi berättade om vad vi hade gjort så frågade hon om vi tagit alla ingredienser och vi nickar och då börjar hon rabbla upp, mjöl, mjölk, ÄGG osv... VAFAN, VI HADE JU GLÖMT ÄGGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0