Mogen hy

Idag på sminket så hade vi mogen hy. Vi alla fick ta med oss var sin kund med mogen hy som vi skulle sminka. Det finns några små saker som man ska tänka på när man sminkar en person med mogen hy, en person med fina linjer (rynkor). Använd helst flytande concealer och var sparsam med puder för det lägger sig lätt i vecken lika så med glittrig skugga och pärlemorfärgad skugga. Dem vill också gärna lägga sig i vecken. Det var så att vi körde på två grupper idag, en klockan tio och en klockan elva och medans dem några sminkade så gjorde dem andra lite ritningar till veckans efter lovets sminkning då vi har detaljerad sminkning.












Min make på mamma, Före / Efter



Så här såg min lilla ritning ut, men den är inte klar än men jag sitter fast..


Kommentarer
Postat av: E

kan du inte visa alla sminkborstar och förklara vad de används till m.m ? skulle bli jätte glad då =)

2010-10-28 @ 15:53:50
Postat av: nellie

heej josefin, kan inte du ta bort mig på bilderna hade veerkligen varit snällt! :)

2010-10-29 @ 00:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0