Frågor och svar om

Becca:
Vad går du för någon utbildning? Naglarna blev jättefina! /
M A Y A:
hej, vad gör du för gymnasieprogram?:)

Svar:
Jag går ett hantverksprogram som heter Stylist med spa där vi har Spa, Make up, klädstyling och hårstyling som våra special ämnen.

M A Y A:
var ligger skolan för någon stans?:)

Svar:
Skolan ligger i Umeå och heter Dragonskolan.

Emilie:
Vad får ni göra?

Svar:
Vi har ju våra 4 special ämnen, Spa, Make up, hårstyling och klädstyling. På spaet får vi lära oss allt möjligt, bland annats helkroppsmassage, hot stones, frans och bryn färgning, ansiktsmassage och rengöring, fotbehandling, aromapressur osv. På Sminket så får vi lära oss olika maker, alltifrån catwalk till bröllop och barnmålningar och olika årtal. På hårstylingen får vi lära oss en massa olika håruppsättningar, sätta in löshår, skära hår osv och på klädstylingen så får vi lära oss hur man ska klä sig i olika kroppsformer, putsa skor, laga hål, bröllopskronor, egna smycken och mycket mer. Vi har också lite Naglnar där vi lär oss Spamanikyr, standardmanikyr och franskmanikyr.

Bettan:
Kan du länka till klassens blogg? :)

Svar:
Absolut, www.hvsylistmedspa.blogg.se

linnea:
visst var det så att du gick ledarskap innan?
isf, varför bytte du? ångrar du det?

Svar:
Det stämmer precis. Jag gick på ledarskapsprogrammet fram till höstlovet då jag fick erbjudandet att börja på Stylist med spa. Det var så att en tjej var tvungen att hoppa av och då blev jag första reserv och hoppade in. Nej, jag ångrar det absolut inte utan jag är verkligen glad att jag gjorde det. Älskar min linje och det är hur roligt som heslt! Känner att det är verkligen något som jag skulle vilja jobba inom. Vi har dem allra bästa hantverkslärarna, dom är hur bra och gulliga som helst och förrutom det så har jag fått lära känna super fina tjejer! Jag trivs som fisken i vattnet, helt utan tvekan!

Anonym:
Hejsan!
Jag undrar vad du vill göra när du gått ut gymnasiet? Ska du plugga eller jobba?

Svar:
 Skulle gärna vilja gå på Make up stores intensiv utbildning och sen jobba direkt. Att sitta vid en skolbänk är inte direkt min grej så förmodligen så kommer jag jobba nått år och sen läsa vidare till kanske hudterapeut. Jag har inte riktigt besämt vad jag vill bli än men jag vill helst jobba direkt när skolan är slut. En idé är ju också att öppna upp eget med några från klassen, men vi får se hur det blir. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0