Sundsvall

Dagen var riktigt kul faktiskt, kändes absolut inte som det var en onsdag. Jag var typ hel säker att det var typ en lördag. Dit vägen tog dock lite längre tid än väntat för strax nedanför Örnsköldsvik så var vi tvugna att stanna på grund av en trafikolycka så där stod vi i typ en halv timma innan dem kom och berättade att vi skulle köra en annan väg, 3 mil i omväg för det var en oljetank som hade vält så dem höll på skumma och grejja så det inte skulle börja brinna. Vägen var fortfarande avstängd på vägen tillbaka hem så det var nog bra att vi inte väntade, haha! ;) När vi väl kom fram så stod det Ikea på schemat sen hann vi även in på Birsta en snabbis. Efter det var det dags för Hockey som vi alla var jätte taggade på. Domaren var dock den sämsta på riktigt länge, han blåste av matchen hela tiden. Galet! Messy lyckades även få 10 minuters utvisning för osportsligt uppträdande som han inte en skulle ha. Det var en kille som drog av han hjälmen och handskarna. Om han var förbannad?! På vägen hem så försökte jag plugga så mycket jag kunde men det var inte så lätt med en mobil som lampa. Vid två låg jag äntligen i min sköna säng om somnade direkt. Lång, men en rolig dag!



Resan gick felfri tills vi kom en liten bit nedanför Örnsköldsvik då vi stannades på grund av en trafikolycka

Vi alla blev lite små nyfikna och ville se det som hänt, speciellt vi två i baksätet! ;)

men jag var glad trots att vi stod still, försökte även plugga till provet men det gick inge vidare

Anna och jag

Ambulansen åkte förbi

Kön var gaaaaaalet lång, vet inte hur långt den fortsatte efter kurvan heller...

Kön var inte kort bakom oss heller!

Chillade lite lagomt lugnt i väntan på att få börja rulla igen


Vädret var kanon, varmt och skönt! Sen kom Anna fina kommentar;
"Hur kan det vara en trafikolycka, det är ju så fint väder!"


Vi stannade på ett bekant ställe efter att Chrille tjatat om korv hur länge som helst. Jag skulle också köpa en korv men när jag väl ska betala och öppnar börsen så är inte kortet där! Lyckat!

Chrille och Anna

men jag fick mig en korv tillslut men från mammas börs! ;)

Sen rullade vi vidare, mot Sundsvall


Vi drog in en sväng på Ikea


Chrille däckade

Middag


Anna och Christopher

Sen sprang vi in på Birsta City en snabbis

Sen åkte vi på ett till bekant ställe där man till och med har vunnit guld!

Uppvärming

Marcus "Messy" Jonsson ;)

Västerås hade med dig storklacken på sisådär 70pers..*host* 3

En fördel var att alla juniorer hade gula hjälmar så man kunde lätt se var man hade bror sin på isen!



Självklart spelar han i första femman! ;)

Marcus

Bröderna!
 
Mamma och Pappa med Mezz

Messy och Lennart

Innan vi rullade hem stannade vi på donken för lite käk i bilen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0