Angående tandställningen

Jag sa ju att jag skulle göra ett videoinlägg angående det här med tandställningen och jag har faktiskt försökt göra ett videoinlägg ett x-antal gånger men dem dök direkt ner i papperskorgen. Så jag gör ett skriftligt försök istället.

Egentligen så behöver jag ingen tandställning. Jag har en tand för lite, det vill säga en tand som aldrig har funnits och en tand jag aldrig kommer få och därför har jag en glugg på 5mm. Gluggen är ingenting jag personligen stör mig på men när jag tänker framåt så kanske jag inte vill ha en glugg på 5mm när jag är 30 och därför ville jag göra något saken. Då skulle dem kolla vad det fanns för alternativ för att det skulle bli så bra som möjligt och sen kom dem fram till att det skulle bli tandstälnning och sen en stifttand. Problemet är då att jag kanske måste betala den där jävla tanden själv och det är därför det har skjutits upp. Dem kunde ha börjat min behandling men då finns ju risken att jag måste betala tanden själv och måste då betala 18.000 för den och det vet jag inte ens om jag vill lägga ut på det, eftersom jag inte störs så mycket utav mn glugg. Och dem som bestämmer om jag ska få tanden eller inte träffas bara två gånger och dem träffas inte förrän i slutet på Maj och det är då jag får veta om jag får den eller om jag måste betala själv. Så vi får helt enkelt se hur det blir. Vad tycker ni att jag ska göra om jag måste betala tanden, ska jag betala 18.000 eller ska jag skita i det? Vill mer än gärna höra era åsikter


Nu undrar ni säkert varför jag ska få tandställning och varför man bara inte sätter in tanden där gluggen är. Tanken är att dem då ska flytta tanden som egentligen är min hörntand dit den borde sitta (röd pil) och istället sätta in stifttanden där hörntanden sitter nu (grön pil). Förstår ni? Om ni har några frågor, så fråga så jag försöka svara så gott jag kan!



Kommentarer
Postat av: eliin

Om det blir så att du måste betala tanden själv så tycker jag personligen INTE att du ska göra det.. Jag tycker att det är charmigt och gulligt på dig! :)

Om du inte själv stör dig på gluggen, så strunta i att betala. Men om du stör dig och verkligen inte vill ha en glugg, ja då måste du ju tänka efter ordentligt :) för alltså, om gluggen påverkar dig på nåt sätt, typ psykiskt eller om det skadar ditt självförtroende, då tycker jag att du ska betala! För jag vill ditt bästa gumman :*

Vi får prata mer om det här ikv, vi ses senare! puss

2011-05-01 @ 15:23:07
Postat av: elfina

hej josse..



ja du..

Jag skulle gjort så här:

om du slapp betala för den, go for it!

om du måste pynta själv.. då får du ta en ordentlig funderarare om det är värt det. Du borde nog störa dig på den om det ska vara värt nästan 20 papp.



lycka till

2011-05-02 @ 09:57:33
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Stampe

Funderar själv på det här: http://tandresor.se

Billiga implantat och dessutom får man åka på resa vilket är trevligt. Blir säkert bra men ska väl tillägga att jag själv inte kollat in de klinikerna.

2011-05-02 @ 23:51:55
URL: http://www.tandstallning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0