Nya "slippa ha cykelhjälm" trenden!

Hallå mina vänner! Nu är det en rätt trött Josefine som skriver. Efter två veckors semester så var det riktigt tungt att börja jobba klockan sju imorse. Men förhoppningsvis så kommer jag snart komma in i det igen. Imorgon är jag ledig så då ska jag passa på att sova ut lite och så hade jag tänkt fara förbi och hälsa på Elin en snabbis på hennes nya jobb. Måste även bara berätta om två små roliga händelser som jag har sett under min väg antingen till eller från hemmet dem två senaste dagarna. Idag såg jag en man i 40års ålder i full fart på en kickboard. Haha, såg förjävla fult ut måste jag säga! Och igår såg jag en flicka som var på väg till skolan som kasta in sin cykelhjälmen bland några träd. Kommer ihåg själv när man var i den åldern när man  var tvungen att ha hjälm men man ville inte. Dock skippade jag hjälmen ändå, men det var ju en period då man hade den på cykelstyret istället. En klassiker! Dock har utvecklingen tydligen gått framåt så nu cyklar man med den på huvudet hemifrån och sen när man kommit bort en bit så kastar man in den bland träden! ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hittade hit via mertafik.

Fast det är ju rätt klokt att ha hjälmen på ;)

Svar: ja, jag håller fullständigt med! annars är det ju inte nödvändigt att använda den! ;)
Josefine Jonsson

2012-08-29 @ 16:54:19
URL: http://barbaskon.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0