Om min operation

Det är väldigt många av er som undrar vad det är jag har opererat och det kommer jag berätta för er nu. Har länge funderat på om det ens är något som jag vill gå ut med överhuvudtaget men efter många funderingar så har jag kommit fram till att det är bäst om jag berättar. Det gör jag endast för att slippa massa falska ryckten och massa skit snack bakom min rygg. Man kommer längst på ärlighet och detta kommer nog spridas lika snabbt som blixten och därför vill jag berätta hur det egentligen ligger till!

Det är nämligen så att jag har gjort en korrigering på mitt högra bröst. Jag har alltid haft stor storleksskillnad på mina bröst. Har kollat upp det här sedan jag var 15 och dom kunde inte göra så mycket innan jag fyllt 18 och brösten vuxit klart. Det var en skillnad på hela 150ml, det vill säga 1,5dl i volym skillnad. Jag har haft stora problem med att hitta någon bh som passar då den antingen har varit alldeles för liten för det ena brösten eller alldeles för stor för det andra. Har även haft stora problem med bikini. Kunde aldrig ha vanlig bh-bikini för då hade jag ju samma problem som jag nyss nämde plus att alla skulle märka skillnaden för det var ju inget jag direkt ville skylta med, så jag har varit tvungen att köra på bandeau bikini för inte visa det. Detta har även sänkt mitt självförtroende en bra bit och gjort mig väldigt osäker som person!

Som sagt så är det mitt högra bröst som jag opererat och det har jag då förstorat så det ska bli lika stort som mitt vänstra. Brösten kommer aldrig kunna se likadana ut men nu kommer dom iaf vara lika stora. Den här operationen klassas inte som skönhetsoperation då det var en korregering som skulle göras. Operationen har jag gjort helt och hållet för min egen skull.

Om ni har några frågorom det här så ställ dem direkt till mig och inte till någon annan, ni kan ställa dem bland kommentarerna så ska jag försöka svara så gott jag kan!

Trackback
RSS 2.0