Mitt mål och min fortsättning efter Cambridge

Maria
Vad är din målvikt? Hur har du tänkt hålla den efteråt? :)
 
Svar: Jag kommer nog aldrig kunna nå på min målvikt eller kanske snarare drömvikt. Just nu har jag faktiskt inget direkt mål med hur mycket jag vill gå ner i vikt. Jag har snarare ett mål på hur många veckor jag vill/ska klara och på den färden så är jag nöjd med varje kilo och varje lite gram som jag tappar. Jag vill personligen inte lägga ut några siffror om "drömlvikt" och starkvikt här på bloggen. Det håller jag för mig själv och för mina nära och kära. Det hoppas jag att ni har förståelse för.
 
När jag sedan är klar med dessa 4 veckor (siktar mot 5) så är det upptrappning som gäller. Och hur lång den perioden blir kan jag inte svara på eftersom jag måste se till att ändra mina vaner med maten och bryta mitt gamla beteende. Den kan bli antingen bli en lång period eller en kort, det återstår att se helt enkelt. Jag tänker i alla fall börja med att äta på assietter och skippa tallrikar för att fortsätta minska min magsäck och för att jag inte ska kunna äta mer än vad jag egentligen behöver. Sen blir det att röra på mig mer, se till att komma igång med träningen rejält och motionera. När jag väl gått ner så blir jag nog ännu mer motiverad till att träna för att hålla mig kvar där. 
 
Dock har jag övervikt i släkten och tyvärr så fick jag dom generna. Jag har anlag till att gå upp i vikt väldigt lätt och kommer därmed måste kämpa med min vikt hela mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0