Tips på balsminkning till rödklänning

martina om 5 Maj:
Hej! Du som är så duktig på att sminka dig, kan inte du ge mig lite tips? Är så att jag kommer bära en röd klänning på våran avslutningsmiddag/bal nu i juni. och tänkte lite på vad man kan ha för smink till det. har mörkt hår och melerade ögon, vad tycker du man ska köra på för ögonsmink och för läppar? skulle va supergulligt om du kunde svara! har ingen blogg,så svara som komentar isf!

Svar:
Hej! Tack, vad snäll du är. :) Om jag skulle tänka på hur jag skulle sminka mig så skulle jag nog köra på en svart sotning då jag gillar mycket smink, eller en lite ljusare sminkning som går i brunt i globlinjen. Jag gillar ju att matcha ögonskuggan med kläderna men jag skulle inte köra på en röd skugga, men det blir däremot riktigt snyggt om du möter upp med ett par röda läppar. Så mina två tips är en svart sotning eller en ljusare sminkning med brunt i globlinjen och till dem kan du köra på röda läppar om du vill. :) Om du har några fler frågar eller om det är något du inte förstår så är det bara att du frågar! Hoppas det var till någon hjälp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0